Işıkkent Eğitim Kampüsü’nden Greta’ya Mektup

Işıkkent Eğitim Kampüsü Ortaokul öğrencilerinin 4 aydır üzerinde çalıştığı ve toplam 212 projenin sergilendiği “Kişisel Proje” etkinliği DB Tarımsal Enerji Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Borovalı’nın konuşması ile başladı.

“Birleşmiş Milletler Kalkınma Hedefleri” kapsamında iklim değişikliği ve yarattığı sonuçlara değinen Borovalı, Paris İklim Anlaşması şartlarına uyumun önemine dikkat çekerek karbon emisyonlarının azaltılması için her ülkenin harekete geçmesi gerektiğini ifade etti. Dünya’nın dikkatini iklim değişikliğine çekmeyi başaran 16 yaşındaki Greta Thunbergh’ın binlerce insanı harekete geçiren hikayesine de sunumunda yer veren Borovalı, sunuma katılan öğrenciler ile birlikte okula ulaşımları sırasında oluşan karbon emisyonlarını sıfırlayarak yıl sonunda bu  projenin çıktılarını   bir mektup ile Greta’ya iletmeye teşvik etti. Proje kapsamında, sunuma katılan 230 öğrenci dönem boyunca evlerinde biriken bitkisel atık yağları bir kapta toplayarak okula getirecekler ve yıl sonunda toplanan atık yağ miktarı hesaplanarak fosil yakıt yerine biyodizele dönüştürülerek azaltılan karbon emisyonu belirlenecek. Kalan karbon emisyon miktarı kadar da ağaç dikilerek, öğrencilerin ulaşımı kaynaklı oluşan karbon emisyonlarının sıfırlanması sağlanacak.  Öğrenciler ile bir arada olmaktan dolayı memnuniyet duyduğunu dile getiren Borovalı, “okullar ile işbirliği içinde yürüttüğümüz bu tür projelerin toplumsal farkındalığı arttırma noktasında çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Atık yağların lavaboya dökülmeden toplanması, ülkemizin su kaynaklarının korunması ve atık yağların geri kazanımı yoluyla biyodizele dönüştürülerek karbon emisyonlarının azaltılmasında son derece kritik. Sıfır atık anlayışı kapsamında yürüttüğümüz benzer projeler ile bu yıl daha çok okula giderek daha çok öğrenciye ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.

Selçuk Borovalı’nın sunumunun ardından öğrenciler hazırladıkları toplam 212 projenin sunumunu gerçekleştirdiler. Yenilikçi fikirlerin ortaya konulması ve başkalarının fikirlerinden ilham alınması amacı ile  oluşturulan çevreci projelerin 21. yüzyıl ihtiyaçlarının karşılanmasına nasıl katkıda bulunduğu ve bundan kimlerin faydalanabileceği, öğrenciler tarafından anlatıldı.